2015. jan 07.

Tiszta lappal

írta: Odafigyelátor
Tiszta lappal

Vannak fontos dolgok az életben, például, hogy milyen naptáram legyen az új évben. Tudom, tudom, hogy sokaknak ez annyira jelentőségteljes téma, mintha legalábbis az aktuális körömlakkom kiválasztásának szempontjait ismertetném–bár a közhiedelemmel ellentétben az sem egyszerű kérdéskör.

A naptár viszont végigkíséri az egész évet, folyton nálam van, mindig kiszolgál, ha írhatnékom van, kihelyezett memóriaegységként funkcionál, ezért évről-évre muszáj, hogy megtaláljam belőle a tökéleteset, ami sajnos nem kihívásmentes feladat.

Már az óév végén elkezdtem felmérni az aktuális kínálatot és ráleltem egy csodálatos példányra a neten: gyönyörű design képek a lapok szélén, finom nyomott minta minden oldalon, a mérete is kiváló, KELL. Aztán persze a nagy elvárásaim nagy csalódásába zuhanok. Nyilván csak azt felejtették el feltüntetni, hogy gagyi ragasztott-puha kötésű holmiról beszélünk, kedvem lenne visszaküldeni…

A dolog ennyiben nem maradhat: majd a dolgozós naptáram kárpótol mindenért.

A kolléganőnek borzolom az egyébként tükörsima idegeit: nagyjából háromnegyedórányi feszült koncentrációt követően egy sima pirosat választok. 8 szempontból 7-nek megfelel, csak sajnos nem olyan kimondottan szép, mint az a másik ezüst, ami még versenyben volt.

Később szomorúan nyugtázom, hogy ezen döntésem során is a praktikum győzedelmeskedett az esztétikum felett. Ezt a nyugtázási folyamatot elég magas fokon tudom űzni, nem túl nyugodtan: még órákon át túráztatom magam, hogy most emiatt ez biztos egy ilyen profán év lesz, hogy megint csak a kötelesség és felelősség kötöz majd gúzsba, ahelyett hogy legalább naptár fronton utat engedtem volna a művészet magával ragadó energiáinak.

Próbálom előtérbe ráncigálni a megfelelési szempontokat (kevés sikerrel) és végül elkezdem belakni az új csodálatos piros szerzeményt és örülni, ha nem is a naptárnak, de legalább a ténynek, hogy hoztam egy döntést.

muveszet1.jpg

 Csak egy nap telt el, amikor pironkodva megjelent egy kedves ismerős, a megkésett karácsonyi ajándékával. A fent említett procedúrából kihallható, hogy szerintem naptárat ajándékozni nagy bátorság, hiszen még magamnak sem vagyok képes a legmegfelelőbbet kiválasztani, de legalább már tudom, hogy ilyen „bátor” ismerőseim vannak.

 Szóval kaptam egy naplót: idén ez már a harmadik, hátha ez sok írnivalót prognosztizál.

Döntésképtelenségemet ünnepelendő: a világmindenség összes naplója közül konkrétan ez a példány volt az a kis ezüst, amit a boltban hagytam végül.

Utánam jött!

Próbálok a sorok között olvasni: úgy tűnik, sok tiszta lappal indul az év, a sors is írja majd, nem csak mi és teli lesz művészettel, fénnyel, szárnyaló energiákkal!  Szerintem írjátok is be a naptáratokba, nehogy elmulasszuk színesre festeni!

Szólj hozzá